Gør-det-selv-workshops

Mens store virksomheder har råd til at have kommunikationsmedarbejdere – eller hyre sådan nogen som mig – står mange mindre virksomheder og organisationer med den udfordring, at de selv må løse opgaverne. Eller i hvert fald nogle af dem. Nogle bliver udskudt, fordi det kniber med tiden; det kan være nyhedsbreve eller opdatering af hjemmesiden eller på de sociale medier. Andre bliver helt opgivet.

Derfor har jeg udviklet nogle moduler, der tager udgangspunkt i mine 25 års erfaring som uddannet journalist, men hvor det er jeres individuelle behov og udfordringer, der bestemmer indholdet af jeres workshop.

 

Skriv til medierne

Du arbejder med et virkelig spændende projekt eller produkt, og du kunne rigtig godt tænke dig, at medierne interesserede sig for det. Men

  • Hvilke medier er relevante at kontakte? Hvem vil være interesserede i din historie?
  • Hvordan kontakter du medierne? Pressemeddelelse? Opringning? Færdig artikel?
  • Hvad er ”en god historie” for medierne?
  • Hvordan skriver du, så de medier, du gerne vil i, interesserer sig for det, du laver?
  • Hvis du selv skal skrive en artikel, hvordan skriver du journalistisk?
  • Hvordan servicerer du medierne?
  • Hvis du nu bliver interviewet, kan du så sikre dig, at de ikke har misforstået det hele?

Få en skræddersyet workshop, der tager udgangspunkt i virksomheden, og i dine og dine kollegers konkrete udfordringer i forhold til medierne.

Har I brug for en hel dag, at vi kobler flere workshops sammen – og med flere eller færre deltagere – så lad os tale om det.

 

Skriv til medierne-2

Du og kollegerne har gennemført det første ”Skriv til medierne” og har besluttet jer for, at I vil blive endnu stærkere til at skrive journalistisk.

På workshoppen tager vi udgangspunkt i de opgaver, I løste under den første workshop og arbejder praktisk videre med de udfordringer, du og kollegerne har.

Det kan for eksempel være:

  • Sprog og målgruppe – hvordan skriver du, så det passer til det medie, det skal i?
  • Opbygning af en artikel – Den Omvendte Nyhedstrekant i praksis. Og hvad er en mellemrubrik?
  • Kronikken – hvordan skriver du sådan en?

Vi taler desuden om presseetik og ophavsret, så vi sikrer, at I ikke uforvarende kommer til at gøre noget ulovligt.

 

Skriv til kunderne

Mange virksomheder har prøvet at lave et nyhedsbrev og have de bedste intentioner om at fortsætte – men efter to-tre nyhedsbreve bliver der længere og længere tid mellem nyhedsbrevene, der lige så stille dør ud. Andre arbejdsopgaver har trængt sig på…

Det samme sker for virksomheder eller organisationer, der har en side på Facebook. Og når der ikke kommer interessante nyheder – eller hvis det hele er alt for meget ”salg” – springer folk fra og følger ikke længere siden.

Workshoppen ”Skriv til kunderne” er et intensivt modul, der tager udgangspunkt i dine kunder/medlemmer/brugere – og i dine og virksomhedens/organisationens behov.

Vi lægger en realistisk kommunikationsplan, og du lærer de vigtigste ”Dos and Don’ts”, når vi skriver til kunderne.

 

Skriv til hjemmesiden

Jeg har selv gjort det i ALT for lang tid: Udsat at få opdateret min hjemmeside. Så derfor ved jeg, at hvis du er i en travl virksomhed eller organisation, sker det også for dig.

På workshoppen tager vi udgangspunkt i jeres hjemmeside, som vi gennemgår og taler om, hvad der fungerer – og hvad der ikke fungerer. Det sidste laver vi om i fællesskab – eller du begynder på det.

 

Se priseksempler under priser.

Hver eneste workshop er som sagt individuelt tilrettelagt efter jeres behov og ønsker. Derfor vil jeg tale grundigt med dig inden workshoppen, så vi er helt sikre på, at I får maksimalt udbytte af forløbet.